kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-05-2015 23:10 #151293 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

"Rob Vijgenboom" schreef:
Jan,

Helder - het feit dat je ze al hebt liggen maakt ongetwijfeld dat je ze ook wil gebruiken. ;)


En zo is het :lol:

Goede tip trouwens van de door jou genoemde fans, scheelt wel een beetje Amperes..........

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2015 03:54 #151296 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic kantelbeugels en amazon combi project
Die 40A zekeringen zal ook wel voor t opstarten zijn , die fans zullen echt niet meer dan 10A per stuk gebruiken.
En over dat "extra" accu punt ,dat had audi in de jaren 80 al... en maar zoeken naar die accu in de motorruimte terwijl die onder de achterbank zat...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-05-2015 13:39 #151325 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dat zal inderdaad alles te maken hebben met opstarten én nog een beetje reserve.
Als ik soms zie hoe een laadklepmotor nog vrolijk ronddraaid (1500-2000Watt) op de laatste paar adertjes van een koperen kabel.
Pas als er een doorsnede bereikt is van pakweg 4-5mm2 smelt het laatste beetje koper weg bij volle belasting.

Niet dat dat er voor pleit om (te) dunne kabels te gebruiken maar als illustratie van jullie gelijk ;)

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-05-2015 09:56 #151412 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Even een kleine update, gisteren de bumpersteunen op maat gemaakt.
Waren eerst oversized zodat ik er een flinke balk aan kon lassen om de kale koets te verplaatsen op zwenkwielen.
Eerst een mal gemaakt waarmee ik het gatenpatroon overgenomen heb van de donor-combi.
Met die mal gaten overgenomen op de steunen en rest / oversized deel van de steun weggesneden.
Aangezien ik ook een trekhaak wens gelijk maar een koker 50x50x4 tussen de steunen gelast.

De steunen zijn met bouten bevestig door de chassisbalken heen met in de balken bussen om in-elkaar-persen te voorkomen.
Aan de binnenzijde van de chassisbalken zit dan het LPG-tank en accuframe.
Trekhaak-haak heb ik van een schadeauto, de stukken plaat waar deze tussen komt geschroefd zijn uit een soort damwandprofiel gesneden.

Achterste bumperbouten zouden onbereikbaar worden door de er overheen vallende koker 50, daarom eerst hoge moeren M12 aan binnenzijde steunplaten gelast.
Liep allemaal lekker, jammer dat een klein stukje trekhaak zich prettiger in mijn oog voelde dan onder de combi.....
Maar dat kleine stukje is vanmorgen verwijderd door een vriendelijke arts :)

O, sorry, de plaatjes bijna vergeten (geen beste kwaliteit, was camera vergeten, deze zijnvan m'n oude nokia)

Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:




O ja, trekhaak zelf bouwen mag, je mag alleen niet meer trekken dan 750KG, daarboven is gekeurde trekhaak verplicht.
Voor de combi genoeg, als ik zwaardere karren wil trekken regel ik wel wat anders.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2015 16:51 #151435 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic kantelbeugels en amazon combi project
Inspirerend werk weer.
Oog weer heel? :geek:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-05-2015 20:02 #151447 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dankje Dop, ik heb het ooglapje er net weer af gehaald en kan melden dat het oog weer helemaal de oude is.
Ik werk eigenlijk áltijd met veiligheidsbril en het gekke is dat ik ook niets gemerkt heb tijdens het werk.
Twee uur na werktijd begon het oog ineens te irriteren en zondagochtend was het helemaal waardeloos.
Omdat ik al eens te lang gewacht had na zo'n geintje ben ik nu maar in het weekend een arts gaan lastigvallen. Ook nu bleek er al lichte roest rond het splintertje , dat wordt netjes weggehaald met een boortje, klinkt ernstig, voel je niets van.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2015 23:33 #151460 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ja, dat overkomt de beste lasser wel eens, soms schiet zo'n splintertje met een boogje nét over je bril, tussen de opening en zo in je oog.
Als huisarts vind ik het nooit een probleem om die er uit te boren tijdens een dienst ( klinkt erger dan het is) soms wip je hem er zo met een naaldje er uit.
Maar voorkomen is beter dan genezen, ik heb altijd dubbele bescherming, maar dat heeft met leeftijd te maken (leesbril).
Tot nu toe geen collegae nodig gehad (afkloppen)
Maar die combi wordt wel heel mooi ! Mijn complimenten.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2015 11:14 #151471 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project

"Jan van Bochove" schreef:

O ja, trekhaak zelf bouwen mag, je mag alleen niet meer trekken dan 750KG, daarboven is gekeurde trekhaak verplicht.
groet, Jan


Zoals met heel veel dingen met deze projecten, een heel klein stukje tekst waar je zomaar over heen leest zonder te realiseren wat er eigenlijk aan vooraf gaat,
"Het idee" :idea:
"De voorbereiding, materialen en inlezen/opvragen van voorschriften" :|
en uiteindelijk
"De realisatie" :lol:
Mooi gemaakt Jan, ga je deze plaat (42) ook weer terug zetten of moet die ook nog aangepast worden.




Groeten, Rob

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
21-05-2015 17:52 #151519 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Nou Ed dan heb jij óf veelgeluk gehad óf een heel snelle oogreflex (of beiden) :lol:
Kan je als huisarts hem er zelf niet uit trekken in geval van nood? Mijn tandarts kan z'n ondergebit ook zelf boren en vullen :D

Haha Rob, jij snapt het, "als je het snel zegt stelt het niets voor" ;)

Wat die door jou genoemde onderplaat betreft; daar heb ik mij mee ver-rekend, daar waar de steunen van de trekhaak onder de auto uit komen had de achterzijde gewoon door moeten lopen i.p.v. die happen er uit........ :o
Ik wist toen niet beter, vadertje tijd en moedertje roest hadden er al uitsparingen weggevreten en ik dacht dat dat zo hoorde :lol:

Toen ik mijn donor ontmantelde zag ik dat het dus door hoort te lopen van L naar R zonder happen er uit.
Ik ga nu de plaat gewoon wat aanpassen of maak helemaal iets nieuws op maat.

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-05-2015 14:13 - 26-11-2015 22:19 #151563 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dit is weer zo'n dag, plannen zat maar weinig tijd :)
Toch nog maar even de trekhaak verder afgemaakt.
Nog wat plaatjes die anderen misschien nog op ideeën brengen.

Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:


De extra beugeltjes op het trekhaakframe zijn voor ;

-trekhaakstekkerdoos 7-polig
-mistlamp
-LPG buitenvulaansluiting.
-L+R extra rood uitstralende lamp, komt ver terug te liggen onder de bumper maar wel goed zichtbaar als je 50 meter achter de auto rijdt in het donker

Met name de buitenvulaansluiting wilde ik een beetje solide hebben en uit het zicht.
Laatst stond ik naast een vrouw die LPG wilde tanken en zij kreeg het vulpistool niet gekoppeld, de vulaansluiting was al zowat uit de auto gescheurd.......
Als je het vulpistool iets bewoog zag je de carrosserie golven, "dat moeten we niet hebben" dacht ik toen....... :D

De mal die ik gebruikt heb voor het bepalen van de maten van de bumpersteunen heb ik ook nog even gefotografeerd, de maatvoering houden jullie alleen nog even tegoed, ligt nog op m'n werk......
Bovenste foto is van de donor-kont die nog bumpersteunen had die ongeschonden waren qua maatvoering, de rest van de foto's spreken wel voor zich denk ik.
Als je de mal na maakt moet je er op letten dat deze gemaakt is om óp de verhoogde "ribbel" te liggen van de laadvloer.
De achterkant van de mal moet tegen de achterkant van de carrosserie aan liggen en dat volgt de rest vanzelf.

Bijlage:








Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




Bijlage:




MAAT A = 174 mm Let op, deze maat is gebaseerd op het plaatsen van de mal OP de ribbel v.d. laadvloer en niet er tussen !!
MAAT B = 84 mm
MAAT C = 7 mm


De maat "915 mm" slaat op de afstand binnezijde bumpergleuf links tot binnenzijde bumpergleuf rechts.
De gearceerde banen geven als het ware de doorsneden aan van de bumperophangingen li. en re.

Nou dat was het weer, fijne pinksterdagen, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.